Top Social

Kuktakta - Egészséges pizza?

2017. február 14., kedd
Sziasztok!

Mostanában rákattantam az egészségesebb ételekre, pontosabban arra, hogy hogyan és milyen összetevőket lehet bizonyos ételekben egészségesebbekre kicserélni és remélhetőleg azért így is finom marad az ízük. Emiatt sok receptet nézegetek, többek között pinteresten is és így akadtam egy olyan ötletre, hogy cukkinit és zabot használnak a pizza tésztájához. Nem egy új keletű dologról van szó egyébként, rákerestem és volt, aki karfiolt használt cukkini helyett, de engem azért felvillanyozott a hír, mert na, pizzáról van szó, amit szeressünk. 


Az eredeti receptet itt találjátok, lentebb pedig az én módosításaimmal készültet tudjátok elolvasni.  

Hozzávalók (ebből a mennyiségből egy adag pizza jön ki):

A tésztához:
- 1 bögre lereszelt/darált cukkini vagy karfiol
- 1 bögre darált zabpehely
- 2 tojás
- só
-2 gerezd fokhagyma összenyomva

A feltéthez (lényegében, amit szerettek, de én most ezeket használtam):
- paradicsompüré/szósz esetleg némi ketchup bele
- pizza fűszerkeverék
- bors
- kukorica ízlés szerint
- csirkemell sonka ízlés szerint
-  reszelt sajt

Elkészítés:

A cukkinit reszeljük vagy daráljuk le, majd sózzuk és hagyjuk állni 10-15 percig, így levet fog ereszteni. Addig a zabpelyhünket daráljuk le, hogy ne legyen annyira darabos. A cukkiniból ezek után nyomjuk ki a vizet, majd keverjük össze a "zabliszttel", ezután mehet bele a tojás és az összenyomott fokhagyma. Sütőpapírral kibélelt hőálló/kerámia tálban oszlassuk el az így kapott tésztánkat és 200 fokra előmelegített sütőben süssük 15-20 percig. Ezután vegyük ki és tegyük rá a feltétet, amit szeretnénk, majd mehet vissza további 10 percre és készen is vagyunk.


Meglepően finom lett a tészta  és a családdal hamar befaltuk, nekik is ízlett, nemcsak nekem. Szóval, ha egy egészségesebb pizza alternatívát kerestek magatoknak, akkor bátran javaslom ennek az elkészítését. A recepttel természetesen ízlés és igények szerint lehet játszani, több cukkini és vagy cukkini és karfiol keverékét beletenni, más feltétek, ahogy azt ti szeretnétek. Természetesen zab helyett lehet más lisztet is lehet használni, ahogy tetszik. A pizza egy tipikusan olyan étel, aminek receptjével játszhatunk :D

Ha lenne esetleg valamilyen egészségesebb ételes recept, amit nagyon szerettek, akkor nyugodtan írjátok le nekem, mert annak nagyon örülnék!

Puszi, Eni
4 megjegyzés on "Kuktakta - Egészséges pizza?"
  1. ez is egy nagyon jó ötlet, bár mivel nem szeretem a zabot, félek, hogy nem jönne be. az elmúlt napokban láttam, hogy valaki a teljes kiőrlésű tortillalapot használta pizzalapnak, az is marhára bejön :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor bizonyára nem fog, de egyébként sima liszttel is lehet használni nyugodtan, vagy több cukkinivel. A tortillalap is egy tök jó ötlet, még eszembe se jutott, köszi! :D

      Törlés
  2. A lehető legjobbkor jött nekem ez a recept! Tegnap pizzát kívántam, így ma meg is csináltam magamnak ebédre, karfiollal. Már régebben is szemeztem ezzel a recepttel, nem tudom, miért csak most próbáltam ki. Nagyon finom lett, köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Haha, akkor tényleg a legjobbkor jött :) Örülök neki, legközelebb én is karfiollal fogom, a cukkini ára a boltban igen ijesztő volt legutóbb is. Jó tudni, hogy a másik összetevővel is finom! :D

      Törlés