Top Social

Kuktakta - zabpelyhes kekszike

2017. március 21., kedd
Sziasztok!

Mostanában rákattantam arra, hogy sütikéket is kipróbáljak, lehetőleg egészségesebb változatban, de mégis finomakat. Így esett a választásom a világ talán legegyszerűbb nasijára, a zabpelyhes kekszre.


Az eredeti receptet itt találjátok, lentebb pedig az én változatomat láthatjátok, bár szerintem most túl sok mindent nem változtattam meg az eredetihez képest. Ami igen meglepő, hiszen rólam van szó, haha.

Hozzávalók:
- 1 bögre liszt
- 2 bögre pici zabpehely (én apróra daráltam, de ahogyan ti szeretitek)
- 1,5 bögre tej
- 1 tojás
- 1 csipet só
- valamennyi édesítő (én 4 evőkanál mézet használtam)
- apróra tört étcsoki (diákcsemege, mazsola, datolya, almadarabok, amihez kedvetek van és van otthon)

Elkészítés:
Megsütni a kekszet nagyon egyszerű, csak keverjük össze először a száraz összetevőket, majd jöhetnek hozzá a folyékony hozzávalók. Jól keverjük el a tésztát, ami kissé ragacsos lesz, de még formázható, majd 200 fokra előmelegített sütőben süssük készre. Nekem 20-25 perc alatt sültek meg a kekszikék. 


A keksz egyébként nagyon finom lett, főleg melegen ízlett a családomnak és hamar el is fogyott, bár nálunk minden hamar elfogy :D

Ha esetleg lenne valami receptetek, tippetek, amit megosztanátok velem, nyugodtan adjátok ki magatokból!

Puszi, Eni
Post Comment
Megjegyzés küldése