Top Social

Kuktakta - Egy falatnyi MENNYORSZÁG: almás-FAHÉJAS CSIGA

2016. szeptember 18., vasárnap
Nyaranként valahogy mindig megjön a kedvem a sütögetéshez, ami valószínűleg annak köszönhető, hogy jóval több a szabadidőm - igaz, hogy már a szeptembert tapossuk, de azért a rekkenő hőség elég erősen igyekszik elhitetni velem, hogy még nyár van. Úgyhogy ennek örömére most elhoztam nektek az egyik legistenibb sütemény receptjét.



Mindig is szerettem volna ilyen tepsis fahéjas csigát csinálni, egyszerűen vonzott az ínycsiklandozó látványa. De valahogy sose jutottam el odáig, hogy keressek egy megfelelő receptet. Most viszont belevetettem magam a yummly.com világába, és meg is találtam a tökéletes fahéjas csiga receptjét. Igazából már a képek meggyőztek - inspiráltak is -, előre szólok, hogy instant nyáltermelés katalizátorok :D 

A recept pedig - a tölteléket én még almával is megspékeltem:

Hozzávalók:
Tésztához:
  • 2 bögre tej
  • fél bögre étolaj
  • fél bögre kristálycukor
  • kb. 21-25 g élesztő 
  • 4 bögre + fél bögre liszt
  • fél tk sütőpor
  • fél tk szódabikarbóna
  • 1 és fél tk
Töltelékhez:
  • kicsit több mint, 3/4 bögre olvasztott vaj - ebből 2 kanállal megy a tepsibe + 2 kanállal az alma előkészítéséhez
  • 2 bögre barna cukor - én sima kristálycukrot használtam, és érzésre ment, hogy valamelyest ellepje, de nem akartam túl sok cukrot használni + kell olyan 1/3 bögrényi az almás részhez
  • 2-3 ek fahéjat ír, de szintén érzésre ment, spórolni viszont nem spóroltam vele, hisz mégiscsak fahéjas csigáról van szó 
  • 2 db alma 
Bevonathoz/mázhoz - kinek mi:
  • 100 g krémsajt - a recept alapján olyan 70 g kéne elvileg, de én belenyomtam az egészet
  • 3 ek tej - érzésre ment....
  • 1 ek méz - macskaköröm...
  • 1 és fél bögre porcukor


Elkészítés zanzásítva: (a linkelt receptnél amúgy videó formájában is megtaláljátok)

  1. a tejet, az olajat és a cukrot egy közepes lábasban közepes hőmérsékletnél felmelegítjük
  2. vegyük le és várjuk meg míg langyos(!) lesz, azután mehet bele az élesztő, kb. olyan 2-3 percre tegyük félre, amíg az élesztő elkezd munkálkodni 
  3. egy nagy edénybe mehet is bele a 4 bögre liszt a tejes-élesztős keverékünkkel együtt, dolgozzuk össze - ragadós, nyúlós lesz a végeredmény
  4. fedjük le egy tiszta konyharuhával az edényt, és tegyük félre 1 órára
  5. 1 óra leteltével adjuk hozzá a maradék hozzávalókat, tehát a szódabikarbonát, a sütőport, a sót és a fél bögre lisztet - én több lisztet használtam igazából, hogy kellő állagú legyen a tészta
  6. a töltelék almás részéhez: pucoljunk meg és vágjunk kockára az almákat, majd serpenyőben vaj és némi cukor társaságában puhítsuk meg
  7. 2 ek olvasztott vajjal kenjük ki a tepsit egyenletesen
  8. melegítsük elő a sütőt 190°C-ra
  9. lisztezett felületen nyújtsuk ki a tésztánkat viszonylag vékonyra, próbáljunk téglalap alakot elérni a végére
  10. a maradék vajat öntsük rá a tésztára, ezután mehet rá a cukor, a fahéj és végül a megpuhított almadarabok
  11. tekerjük fel a hosszabb oldalánál kezdve
  12. éles késsel vágjuk egyenlő részekre - a recept 12-t ír, én viszont #nemisénlennék módon végig felezgettem és nem 6 részre osztottam, hanem 8-ra, amiből így a végére logikusan 16 lett egy újabb felezés után. Végül is jól jött ki a lépés, ugyanis mint láthatjátok is 15 tökéletesen elfért a tepsiben, a maradék egy darabot pedig külön megsütöttem.
  13. mehetnek a csigáink a tepsibe
  14. ismét fedjük le a konyharuhával és hagyjuk magára kb. 20-30 percig - én 15 percig hagytam, addig elmosogattam és megsütöttem a kimaradt egy darabot
  15. végül mehet a sütőbe, 15-18 percig süssük, míg aranybarnák nem lesznek - természetesen figyeljük, mert lehet, hogy ennél több vagy kevesebb ideig kell, hisz minden sütő más
  16. amíg sülnek a kicsikék el is készíthetjük az öntetet hozzá, ehhez a krémsajtot kicsit átdolgozzuk a habverővel, majd mehet hozzá a tej, a méz, összedolgozzuk
  17. alacsony fokozatra kapcsolva adhatjuk hozzá a porcukrot is
  18. a megsült csigáinkra még melegen öntsük rá a krémsajtos öntetünket egyenletesen eloszlatva 
  19. és KÉSZ is! A végeredmény pedig egyszerűen isteni, mint egy falatnyi mennyország, úgyhogy vigyázat, nagyon könnyen és hamar elfogy! ;) 

Legyen további mesés vasárnapotok! 
Puszi, Szimi
3 megjegyzés on "Kuktakta - Egy falatnyi MENNYORSZÁG: almás-FAHÉJAS CSIGA"
  1. Atyaég, micsoda gusztusos képek! *.* Ez az egyik kedvenc édességem, de ritkán készítem. Lehet most a hűvösebb időben ismét megsütöm a te recepted alapján :)

    VálaszTörlés
  2. Melós sütinek tűnik, de megpróbálkozom vele :)

    VálaszTörlés
  3. Úúú, ez nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés