Top Social

Néha a hagyományos határidőnapló a nyerő?

2017. november 28., kedd
A legtöbb ember, ha mostanában határidőnaplózásról ír vagy beszél akkor szinte mindig előtérbe kerülnek a Bullet Journalok esetleg gyűrűs könyvek. Abszolút megértem, hogy miért, hiszen a bujo fejleszti a kreativitásunkat, kikapcsolódást nyújt és emellett teljesen személyre szabható. A filofaxokba pedig már rengeteg helyen elérhetőek különböző betétek, így azt is saját kedvünk szerint tudjuk formálni. Nálam mégis a hagyományos határidőnaplózás a nyerő. 


My Comfort Zone for You Eszti youtube csatornáján található egy videó, ahol tökéletesen összefoglalja mi a különbség a bullet journalok és gyűrűs kalendáriumok között, amit szerintem érdemes végignézni, ha az ember nem tudja, hogy neki melyik fajta feküdne jobban. Én anno, amikor elindult a bujo őrület, kipróbáltam, hogy magam rajzolom meg és készítem el a határidőnaplómat, de halálra untam magam, miközben húzogattam a vonalakat és beírtam a napokat, számokat. Ekkor jöttem rá, hogy nekem egyáltalán nem való ez a fajta módszer, mert csak plusz nyűgnek érzem. Pedig milyen szép letisztult bujokat lehet találni pinteresten! De hát ez van, hiába szép és sokaknak bevált, ha látjuk, hogy nekünk nem való, akkor nem kell erőltetni. 

A 2017-es határidőnaplómat még Belgiumban vettem a Hema nevezetű üzletben (ami egyébként eredetileg Holland). Összvissz 3 euróba került (kb 1000 Ft), letisztult, egyszerű és fekete volt. Szerettem használni és bár egy-két dolgot feleslegesnek tartottam benne, tetszett a kialakítása is, de nem volt tökéletes. Sajnos az előre elkészített határidőnaplókkal az a baj, hogy nem tökéletes a kialakításuk, a mai napig nem értem meg, hogy miért hagynak például a hétvégékre mindig csak icurka picurka helyecskét, ráadásul Magyarországon alig van miből választani.


Sokat keresgéltem a neten, hogy megtaláljam a 2018-as határidőnaplómat, de tökéleteset sajnos így sem sikerült találni. Végül a Pirexben egy Dolce Blocco darabra esett a választásom, mert ennek volt még a legelviselhetőbb a kialakítás, illetve a borítójára is azt mondom, hogy ennyi nőiességet még elvisel a lelkem. 


A naptár egy szerintem nagyon bugyuta szöveggel indul: "Secret Planner, only for women", de ettől el lehet tekinteni. Ezután kapunk egy éves előtervezőt, ami szerintem szintén bénán van megoldva, mert minden szombatot munkaszüneti napnak jelez. Oké, hogy sokan csak hétköznap dolgoznak, de durva általánosításnak érzem. Aztán természetesen kapunk egy évi naptár nézetet, havi tervezőt, illetve, amit már nem fotóztam le: névnapokról egy listát és nemzetközi ünnepekről is. 


Az érdekesebb rész ezután kezdődik és emiatt is vettem meg ezt a fajta határidőnaplót. Minden hónap elején van egy, a fenti képeken is látható tervező. Bár sokkal több elintézendőm van, mint amennyinek hely jutott, ennek ellenére  nagyon tetszik, hogy végig lehet gondolni a hónapot és a legfontosabbakat ide kiemelni.


Ezután pedig heti nézetet kapunk, illetve egy jegyzetoldalt és valamilyen motiváló idézetet is olvashatunk. Nekem ez a kialakítás megfelel, mivel a jegyzet részre tudom írni azokat az elintézendőket, amik nincsenek konkrét naphoz kötve, amit pedig adott  napon kell elintéznem, az mehet a napjához. 

A határidőnapló végén még helyet kapott egy menstruációs naptár, jegyzetek (kockás, vonalas és sima oldalak is), írhatunk célkitűzéseket 2018-ra, a legvégén pedig írhatunk telefonszám és címlistát is (ezt egyébként szerintem ki lehetne hagyni a 21. századi naptárakból).

Összességében szerintem jó ez a kis Dolce Blocco darab, ugyan nem tökéletes, de arra jó lesz, hogy továbbra is vezessem a teendőimet.

Nektek már megvan a 2018-as határidőnaplótok? Egyáltalán szoktatok határidőnaplót használni?

Puszi, Eni
Post Comment
Megjegyzés küldése